DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

EVO 2 (2018)

EVO 2 (2018)

Pro rok 2018 nebyly na motocyklu prováděny žádné zásadní změny. Prakticky jedinou změnou byla kompletní předělávka systému zapalování a celkové elektrické instalace. Původní systém zapalování VAPE byl nahrazen programovatelnou jednotkou od firmy Ignitech a k napájení je použitá Lionpolymerová baterie o hmotnosti 200g.

Možná se mnozí budete ptát proč nahrazuji VAPE, o kterém je známo, že ho všem doporučuji a chválím. Ano, musím říci, že za celou dobu jsem s tímto zapalováním neměl žádný problém. Důvody jsou naprosto jednoduché. Jedním z nich je druhý náhradní motor, který chci mít kompletní vč. karburátoru a zapalování, aby ho bylo možné snadno a rychle přehodit bez přehazování jakýchkoli komponentů a následného nastavování. To by obnášelo mít dvě kompletní zapalování VAPE. Cena za dvě zapalka se rovná ceně Ignitechu vč. dalšího příslušenství pro montáž na dva motory plus náhradní bateria a cívky.

 

Druhým důvodem byla možnost libovolného nastavení křivky předstihu a možnost využití dalších vychytávek včetné speedshifteru. Již hrubé nastavení křivky zážehu, které jsem používal celou sezonu 2018 umožnilo rozšířit spektrum využitelnách otáčak zhruba o 1000ot/min směrem nahoru, čímž jsem se posunul na hranici, kteru už nechci překračovat.

 

Další možnosti nastavení jsdem zatím nevyužil a i tak musím říct, že motor se chová zcela jinak a je znát i citelný nárust výkonu. Nespornoou výhodou je to, že na motoru je pouze snímač horní úvratě. Veškará další elektronika je na rámu motorky. Při záměně motoru stačí rozpojit jeden dvoupinový konektror a to je kolem elektriky vše. Další nespornou výhodou je možnost nastavení a doladění předstihu softwarovou cestou, což je rychlejší a výrazně přesnější. Jednotka umožňuje i instalaci a přesné nastavení kontrolky řazení.

 

Další změnou pro rok 2018 bylo použití většího vzduchového filtru, aby se motoru lépe dýchalo.

 

Poslední vyraznější změnou byl nákup nových pneumatik a přechod ke značce Bridgestone i v suchém provedení.

                        

Co se chystá pro rok 2019? Hlavním bodem bude doladění elektroniky a využití všech nastavení, které jednotka umožňuje.

Druhým úkolem je doladění nového motoru, kde jsem zdá se na dobré cestě, ale zatím ho ještě nechci plně nasadit do závodního provozu. Předpokládám, že ostrý test probehne až v Nepomuku.

Co říci závěrem? Přijďte se podívat na některý ze závodů v roce 2019 a třeba poklábosit, rád kohokoliv z vás poznám osobně..

Ještě něco málo obrázků k motoru EVO2. Změna optoti EVO1 je v odstupňování 4stupňové převodovky a jiném poměru primárního převodu, který bude lépe vyhovovat pomalejším tratím. Hlavní změnou je nasazení zkušební verze klapkového 5K válce.